Sabtu, 22 Oktober 2011

WiFi percuma bile berkunjOng di teratak JemariPintar.Com

Assalamulaikum... Selamat dan sejahtera buat semua pengunjOng yg pernah merasai kelegaan berurut bersama JemariPintar... dan selamat datang kpd yg masih ragu2 untuk berkunjOng ke sini..

Kini...baik pengunjung mahu pOn pengiring pengunjOng..akan dapat menikmati layanan Wifi percuma yg telah di sediakan kpd yg ingin melayari internet menggunakan PC sendiri... JemariPintar sentiasa mencari titik sentuhan yg terbaik utk pengunjOng2 yg dihargai...

Tiada lagi rasa bOsan bile menunggu teman yg sedang berurOt di katil rawatan ... teman anda sehat... anda legaa...berehat...

Silakan...     

Selasa, 5 Julai 2011

Sekali lagi..dijempOt mengurOt di lua Wilayah..

   Assalamualaikum...wrb..

Alhamdulillah... rentetan dari tujuan balik ke kampOng Pt sulOng baru2 ini.. dapat juga menunaikan hajat seOrang  sahabat lama .. yang teringin sangat berurOt dengan  sentuhan Jemari Pintar... 

Apa salahnya.. segalanya secara kebetulan.. alang2 berada di kampOng..walaO sesibuk mana pOn.. permintaan sahabat tetap di tunaikan.. Saudara rOslan zaini adalah seOrang kOntraktOr melayu berdarah jawa yg berjaya di daerah Air Hitam, Muar .. Beliau  adalah sahabat karib  Jemari Pintar sejak zaman persekOlahan ..dari darjah satu hingga sekarang.. Tali silaturahim antara kami ..hanya dapat di akrabkan melalui talian telefOn saja...Walau terlalu jarang dapat bertemu.. kami sentiasa akrab ... 
Justeru .. kesempatan untuk bertemu dan berbOrak tentu tidak di tOlak biar pOn ..malam sudah larOt...kesempatan ini juga di penOhi sebaik2nya untOk merasai sentOhan urOtan Oleh Jemari Pintar.. Sebenarnya ini adalah kali yg  ke 2 saudara rOslan  merasai berurOt bersama Jemari Pintar.
."...Nanti tOlOng datang lagi ... syOk betOl berurOt dgn engkaO.. sakit2 aku yg aku tanggOng dulu2.. dah Okey sekarang... aku nak kekalkan..." 
Terima kaseh banyak2 ye sahabat... kerana menghargainya... Insyaallah.. jika ada kesempatan pulang lagi ke Pt SulOng...pasti ke Air Hitam Muar.... Wassalam..           

Rundingan dan tinjauan di lokasi (Pt YusOf )

Assalamualaikum wrb...

Baru2 ni.. Jemari Pimtar bekejar ke Parit sulOng Bt Pahat atas sebab urusan rundingan bersama pegawai MPOB daerah Bt Pahat..  Skim Tanam Semula Sawit Pekebon Kecil (STSSPK) sessi ke2 daerah Bt pahat.. di buka semula untuk pemilik2 kebOn kelapa sawit yang sebelOm ini tidak berkesempatan menyertai skim ini.. dan Alhamdulillah ia dilanjutkan hingga ke hujOng tahun 2O11.  Urusan melengkap bOrang2 dan dOkumen2 penting telah selesai lebih 2 bulan lepas... walau banyak aral yang menghalang.. tapi..dengan hati penOh tekad.. peluang ini tidak akan dilepaskan... ia tak akan datang lagi selepas ini...

BersyukOr sangat segalanya telah selesai ..hanya menanti masa untuk dijalankan kerja2 awal tanam semula ini... seperti menebang.. membajak.. membersih .. melObang .. menanam anak pOkOk dan membaja... Kerja2 ini akan di serahkan pada Orang yang berpengalaman dalam pegurusan ladang sawit sekitar Pt sulOng Bt Pahat.. iaitu sahabat Jemari Pintar sendiri... MPOB hanya memberikan mOdal dana pengurusan sebanyak RM 7OOO /hektar.. selain itu membekalkan anak2 pOkOk dan baja2 yg berkualiti.. pegawai2 yang ditugaskan sentiasa memantau keadaan kebOn2 yang terlibat bagi memastikan segalanya berjalan lancar... tanpa sebarang masalah sehingga hasil dapat dituai... 
Jutaan Terima Kaseh kepada pihak kerajaan yang prihatin dengan nasib2 kami sebagai pekebOn kecil di kawasan Pt SulOng Bt Pahat..

      

Isnin, 27 Jun 2011

Andai itu takdirnya...

Assalamualaikum...wrb

Saya pernah memenuhi permintaan seOrang insan yg sangat memuliakan ayahandanya....yang mane ketika itu ayahanda nya sedang sakit tenat... Walau pOn ini bukan pertama kali saya memberi rawatan di luar Wilayah Kuala Lumpur... namun.. inilah kali pertama saya merawat pesakit strOke di daerah Teluk Intan Perak. 

Awalnya.. berat rasa hati untuk menunaikan permintaan insan mulia ini.. tapi saya akur atas sebab kekeluargaan...
 Menghampakan harapan seseOrang ..apatah lagi.. permintaan dari seseOrang yang punyai hubungan kekeluargaan....adalah bukan sikap saya . Walau gerak hati saya menterjemahkan sesuatu.... namun saya pasrah..  

Setibanya saya di kediaman yang menemukan saya dengan ayahandanya  yang sedang terlantar... suri saya yang sentiasa disisi mengiringi saya .. membisikkan pendapatnya.... Saya hanya mampu menjawab... " Sebenarnya.. kita lakukan ini hanya kerana Allah... hubungan kita dgn Allah dan hubungan kita dgn sesama insan... perlu kita jaga.. dan memenuhi permintaan seseOrang selagi ia tidak memudharatkan diri sendiri...sgt2 digalakkan"
Setelah 4 hari pulang ke KL.. saya diberitahu.. ayahandanya yang tercinta telah pergi menemui Allah 'Azzawajalla... Suri saya menyuarakan rasa hatinya... "kenapa hati ini terase bersalah...? "  ..Saya hanya mampu menjawab... Andai Itu TakdirNya... Serahkan padaNya... 

Terima Kasih.. Terima kasih .. terima kasih..

Assalamualaikum...wrb

SyukOr kepada Allah swt Yg Maha Pemberi lagi Maha Pemurah
yang Dengan IzinNya saya dapat meneruskan ibadah dan usha bakti .. disamping berkOngsi ilmu bersama anda2 yg memerlukan khidmat saya selaku Juru Urut anda selama ini..  
Dan.. terima kasih yg tidak terhingga kepada insan2 yg hingga kini  sentiasa ingin berkOngsi kasih sayang .. justeru menjadi kan hidup ini sentisa penuh bermakna...  
 Jutaan Terima kasih kepada semua pengunjung2 setia yang memberikan kepercayaan kepada saya untuk terus merawat anda selama ini..
Saya juga sentiasa ingin berkOngsi masalah bersama anda semua agar dengan ini... kita sama2 dapat memanafaatkan  pengetahuan  yang telah dan akan dikOngsikan....
SesunggOhnya... tugas saya di sisi anda hanya sebagai perawat.. Tapi... Dia lah Yang Maha Penyembuh...lagi Maha Menyembuhkan... 

P/S : Salam kasih sayang buat anak2 angkat abah...  Anjer Alia  dan Danish Izzuddin...

 

Ahad, 6 Mac 2011

Skype menemukan suara2 seOrang sahabat

Assalamualaikum....wrb .. dan Salam Silaturrahim..

Jika dulu... kami perlu mengingati puluhan ..malahan ratusan nOmbOr2....untuk apa..??
Mencatit dihelaian kertas jauh sekali bagi sesetengah insan2 istimemwa seperti kami....kerana..
bukan semua dikalangan kami .. dikurniakan kemampuan yang sama..walaupun hakikatnya ia satu keperluan... 


Menulis braillle memang perlu dipelajari sejak dari awal usia.. tapi...nasib kami juga bukan semua sama...kerana..  kesedaran tentang mempelajari tulisan braille di pertengahn usia.. mungkin agak lewat bagi mereka yang ketinggalan di usia kanak2..

Alhamdulillah... Di era glObalisasi ini... berbagai alat penghubung kOmunikasi dicipta demi satu visi dan misi... yang mulia... yakni merapatkan silaturrahim... 
Walau jauh di kaki langit... kita kini masih dapat berhubung dengan sesiapa yang kita impikan...

Pastinya.. insan seperti saya ini..tidak mahu ketinggalan untuk memajukan pengetahuan dalam dunia ICT  yang berarus deras seperti thunami di Aceh... Maka dengan usaha dan impian ingin bersatu kembali menemui sahabat2 lama... saya mendampingkan diri dengan kecanggihan perisian JAWS WINDOW seterusnya menyertai talian SKYPE.. bagi menunaikan tuntutan celik IT bagi setiap warga Malaysia....

Syukur ke hadrat illahi... ramai sudah sahabat2 lame.. saudara mara.. yang jauh mahupun yang dekat mudah dihubungi seOlah Olah kami sedang berbual di meja makan saja layaknya..
Bagi insan istimewa  seperti kami... berjumpa dimana saja pun tetap sama... hanya suara yang kami perlukan... ceria bercerita tanpa mempertikaikan...batas masa...        
 

Jumaat, 4 Mac 2011

Selamat datang 2O11..

               Assalamualaikum...wrb
 Selamat menyambut.tahun 2O11 dengan azam dan semangat yg lebih kental.. 
JemariPintar akan mengOrak selangkah dalam khidmat rawatan mengurutnya bermula 
tahun 2O11 ini.. dengan menyediakan peluang mempelajari cara mengurut badan secara asas.
Dari itu JemariPintar mengalu alukan kepada sesiapa yg berminat .....

 

Ramadhan Al-Mubarak.. JemariPintar tetap memberi khidmat rawatan.


Salam Silaturrahim.. buat semua..!

JemariPintar ingin mengucapkan selamat menyambut kedatangan bulan Ramadhan
AlMubarak 1431H tak lama lagi..

Saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang telah menjejakkan kaki di teratak JemariPintar untuk mendapatkan khidmat rawatan di sini selama ini.
Segala sokongan, pandangan dan teguran demi kebaikan bersama amat saya hargai..

JemariPintar tetap menjalankan khidmat rawatannya walaupun berada di bulan Ramadhan.. Namun panggilan awal untuk tempahan temujanji rawatan amat dialu alukan.
Rawatan mengurut pada hari2 bekerja adalah dari jam 10.00 malam ke atas...
Sementara  itu pada hari Sabtu dan Ahad pula bermula dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang.. 
dan 10.00 malam ke atas..   

Kami sentiasa memberikan yang terbaik..insyaAllah.