Selasa, 10 Mac 2009

Mengurut Seluruh Badan(hanya lelaki sahaja)




Rawatan mengurut seluruh badan ini hanya untuk lelaki sahaja.Ini kerana pengunjung perlu diurut keseluruhan badannya.Sehelai tuala akan diberikan sebagai persalinan.
Mengurut seluruh badan ini menjurus kepada seluruh pusat2 refleksi tubuh. Teknik urutan ini dipraktikkan secara picitan dan lurutan menggunakan kedua ibu jari dan tapak tangan.Picitan terus ke pusat refleksi bertujuan membongkar punca kesakitan yang dialami.Dalam masa yang sama ia diselangi dengan lurutan berulang alik yang bertujuan menyeimbangkan kelancaran pengaliran darah selain bagi memberikan kesan keselesaan pada pesakit.
Proses urutan dimulakan dari bahagian belakang yang melibatkan sendi2 dan urat2 pangkal bahu hingga ke jari2 kaki.Bahagian depan pula melibatkan otot2 depan kaki,otot2 perut,bahu hingga ke jari jemari tangan.Seterusnya ke tengkuk dan leher,telinga dan sekitar kepala.Bahagian muka juga perlu diberikan perhatian bagi mengurangkan masalah stress.Rawatan ini akan di akhiri dengan 'BUNGA URUTAN' yang bertujuan mengembalikan kesegaran dari rasa mengantuk ketika sessi rawatan mengurut dijalankan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan